po vo
Documenten & Instrumenten

Publieksversie jaarverslag draagt bij aan positieve beeldvorming; interview Riemer Roortstra

Het zijn vaak fikse stapels papier, de jaarverslagen waarmee de samenwerkingsverbanden passend
onderwijs verantwoording afleggen over de besteding van de middelen. Ze voldoen daarmee aan
hun wettelijke plicht, maar meestal zijn het niet bepaald documenten die geïnteresseerde
betrokkenen gemakkelijk inzicht geven in het reilen en zeilen van passend onderwijs in de regio.
Reden voor Samenwerkingsverband V(S)O Eemland om een publieksversie van het jaarverslag te
ontwikkelen. “We wilden meer transparantie bewerkstelligen en een toegankelijke korte, bondige
samenvatting van ons jaarverslag maken”, vertelt directeur Riemer Poortstra. Lees hier het interview met Riemer Poortstra.

Gerelateerde items

po vo
Documenten & Instrumenten
Aangepast toetsen voor EED vanwege corona

Vanwege de schoolsluiting in het voorjaar van 2020 is de intensieve periode voor ondersteuning op niveau 2 (ON2) en niveau […]

po
Praktijkvoorbeelden
Rehoboth Onderwijs & Zorg en Sébaschool

Sinds 2009 leren en ontwikkelen leerlingen van regulier basisonderwijs (Sébaschool), speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs cluster 3 (Rehoboth Onderwijs & […]

vo
Praktijkvoorbeelden
SamenWerkTraject Zwolle

Sinds 2018 werken praktijkonderwijs, entreeonderwijs en voortgezet speciaal onderwijs in Zwolle intensief samen met Tiem (voorheen sociale werkvoorziening gemeente Zwolle) […]

po vo
Praktijkvoorbeelden
Prisma: gespecialiseerd onderwijs Kampen

Prisma is sinds 1 augustus 2016 een geïntegreerde school voor speciaal onderwijs (so) en speciaal basisonderwijs (sbo). Dat houdt in […]

Praktijkvoorbeelden

Het is niet nodig om zelf opnieuw het wiel uit te vinden. Laat u inspireren door onze praktijkvoorbeelden.

Bekijk praktijkvoorbeelden

Scan Passend Onderwijs

Vul de Scan Passend Onderwijs in en krijg een helder beeld van de stand van zaken op uw school.

Doe de Scan Passend Onderwijs

Wat is passend onderwijs?

Leerlinge Syl van der Priem stelt deze vraag op haar eigen school en doet verslag in het filmpje. Het filmpje is gemaakt ter introductie van een congres.

Bekijk video