Leerlingen uit het voortgezet onderwijs werkten van 15 maart tot 2 juni volledig thuis aan school. Hoe beoordeel je hun werk in deze tijd? En hoe besluit je wie over kan en wie niet? Het Montessori College Arnhem vraagt de leerlingen zelf om advies.
Hoe richt u het onderwijs vanaf 2 juni in? Op welke vragen zoekt u nog een antwoord? En welke inzichten wilt u collega’s uit het onderwijsveld meegeven? Dit zijn een aantal van de vragen die we voorgelegd hebben aan verschillende schoolleiders. Aan het woord is Anja Schoots van Ichthus Lyceum…
Het Terra Oldekerk is er klaar voor: vanaf 2 juni krijgen leerlingen weer les op school. In gesplitste klassen volgen leerlingen mentorlessen, de kernvakken Nederlands, Engels en wiskunde én praktijkvakken als groen, techniek en koken. Leraren wisselen iedere 30 minuten van klas. Lees meer over deze aanpak.
Vakcollege Thamen in Uithoorn is klaar om de leerlingen op 2 juni weer te ontvangen. Lees hoe zij omgaan met anderhalve meter afstand, halve klassen en de combinatie van een online en fysiek lesrooster.
Hoe richt u het onderwijs vanaf 2 juni in? Op welke vragen zoekt u nog een antwoord? En welke inzichten wilt u collega’s uit het onderwijsveld meegeven? Dit zijn een aantal van de vragen die we voorgelegd hebben aan verschillende schoolleiders.Aan het woord is Clemy Oomens van het Rhedens Rozendaal.
Hoe richt u het onderwijs vanaf 2 juni in? Op welke vragen zoekt u nog een antwoord? En welke inzichten wilt u collega’s uit het onderwijsveld meegeven? Dit zijn een aantal van de vragen die we voorgelegd hebben aan verschillende schoolleiders. Aan het woord is Miel Smits van Udens College.
Hoe richt u het onderwijs vanaf 2 juni in? Op welke vragen zoekt u nog een antwoord? En welke inzichten wilt u collega’s uit het onderwijsveld meegeven? Dit zijn een aantal van de vragen die we voorgelegd hebben aan verschillende schoolleiders. Aan het woord is Roy Scheffer van KSH.
Let goed op de sociaal-emotionele behoeften van leerlingen als de schooldeuren weer opengaan, is het advies van directeur Martin Brouwer van Greijdanus Enschede. Dat leerde hij na de vuurwerkramp, vandaag twintig jaar geleden.
Hoe overzie je wat leerlingen doen in de online les? En hoe differentieer je per niveau of per leerling? Lees hier over extra controles inbouwen en zo compleet mogelijk lesgeven.
Femke Geijsel van de Radboud Universiteit (Docenten Academie) startte via haar persoonlijke LinkedIn account het initiatief om tot uitwisseling van kennis, materialen en good practices te komen voor schoolleiders. Op deze pagina delen we de praktijkvoorbeelden die ze tot nu toe heeft verzameld.
Juist in deze onzekere tijden is het belangrijk dat het (speciaal) onderwijs z’n leerlingen en thuiszitters vasthoudt. Contact houden, begeleiden waar mogelijk en ondersteuning bieden waar nodig. Lees en bekijk hier de voorbeelden van docenten en begeleiders die daar hun eigen manier in hebben gevonden.